HABERLER

Güneydoğu Asya'ya oynuyoruz

20.01.2021

Fitó Tohum, bağımsız bir aile şirketi olma konusundaki güçlü kararlılığını koruyarak, uluslararasılaşmanın zorluklarını göğüslemeyi ve büyümeyi başarmıştır. Bu büyümenin anahtarı, yıllık cirosunun %20'sini yatırdığı Ar-Ge+İ’a olan bağlılığı olup, tarım sektöründe araştırmaya en çok yatırım yapan şirket unvanına sahiptir.

Akdeniz ve Güney Amerika pazarlarında açıkça lider olan şirket, Güneydoğu Asya pazarına girmek amacıyla 2014 yılında Hindistan'daki şubesini açmıştır.

Güneydoğu Asya Satış ve Pazarlama Direktörü Enrique Roca ile bu pazarın ayrıntıları ve stratejik değeri üzerine konuştuk.

Güneydoğu Asya'da tarım ne durumda?

Güneydoğu Asya'da tarım hala gelişme aşamasında. Çiftçiler, kendi başlarına çalıştıkları çok küçük arazilere sahip. Örneğin Myanmar'da tarım az gelişmiş durumda, malzemelere çok az yatırım yapılıyor, bununla beraber nüfusun %70'i tarımla geçiniyor. Modern tarımın ana teknolojileri hakkında çok az bilgiye sahipler. Ancak, bir değişim sürecinde olduğunu düşündürecek nedenler var. Vietnam'daki Fresh Studio ve Myanmar'daki Fresh Line gibi girişimler, bu ülkelerde tarımda modernleşmenin başladığının kanıtı. Her iki firma da gıda üretimini geliştirmeyi ve temin etmeyi hedeflemekte.

Güneydoğu Asya pazarı Fitó Tohum için neden önemli?

Bahçecilik birimimiz, 2022-23'te 75 milyon avroluk bir ciroya ulaşmayı hedefliyor. Bu iddialı hedefe ulaşmak için Güneydoğu Asya bölgesinin katkısı gerekli. Foodture, "Processing" ve "Bulk Sales" ile birlikte SEA (Sudeste Asiático- Güneydoğu Asya), bu birimin "Growth Levers" ya da gelişim ayaklarından birisi. Bahçecilik biriminin satışlarının yaklaşık %7'si 2023 yılına kadar dünyanın bu kısmından gelecek.

Fitó Tohum için hangi ülkeler en büyük potansiyele sahip ve neden?

Hindistan, Vietnam, Tayland, Tayvan, Malezya ve Myanmar. İlk başta Hindistan geliyor. Bunun nedeni de sadece büyük bir pazar hacmine (13,5 milyon hektarın üzerinde) sahip olması değil, özellikle korunan tarım açısından büyüme göstermesi. Şu anda, 12 binden fazla sera bulunmakta ve çift haneli yıllık büyüme oranlarına sahip.

Fitó Tohum için bu bölgede en büyük satış potansiyeline sahip mahsuller hangileri?

Domates, biber ve kavun çeşitleri bu ülkelerin ekim koşullarına daha uygun görünüyor. Fitó'nun Güneydoğu Asya'daki ilk kataloğunu domates, biber, patlıcan, salatalık, kavun, kabak ve karpuz çeşitleriyle piyasaya kısa süre önce sürmüş bulunmaktayız. Daha fazla araştırma programı açıldıkça da daha önceden bulunmadığımız ülkelerde müşteri kotası kazanan çeşitler geliştirebileceğiz.

Kısa veya orta vadede ulaşılacak temel hedefler neler? Peki ya uzun vadede?

Amaç, organik olarak büyümek ve müşterilerle satışları oturtmak. Sağlam bir ekip kurmak ve eğitmek. Önümüzdeki 5 yıl içinde sürekli ve kârlı bir büyüme için temelleri oluşturmak.  Asya pazarlarının avantajı, geçim tarımını daha yüksek katma değerli bir tarıma dönüştürme sürecinde olmaları. Bu dönüşümün gerçekleşmesi, bu ülkelerin satın alma gücünün artmasının yanı sıra dünyanın geri kalanı için tarımsal üretim merkezleri olmalarından kaynaklanıyor. Bu da çiftçilerin giderek daha profesyonel olmasına yol açıyor ve beraberinde yüksek kaliteli melezlerin ve tekniklerin kullanımını getiriyor.

Ana zorluklar neler ve bunlarla başa çıkmak için ne yapabiliriz?

Ne yazık ki, Fitó Tohum'un Asya'ya girişinde bazı gecikmeler olmakta. Ana uluslararası rakiplerimiz bu ülkelerdeki konumlarını pekiştirmiş durumda, ayrıca yerel şirketler de ittifaklar ve iş birlikleri yoluyla ileriye doğru büyük bir adım atmış bulunmaktalar. Neyse ki, tüm bu pazarların oldukça yüksek büyüme oranları sayesinde, Fitó Tohum özellikle yüksek katma değer segmentinde yerini bulacaktır.

Fitó Tohum şu anda dünya çapında on şubeye sahip olup, diğer 10 ülkede de doğrudan bulunmaktadır. Şirketin uluslararasılaşma stratejisi yakınlıktır. Şirketi diğerlerinden ayıran bu değer, çiftçiyle birlikte çalışarak yerel arazilere ve iklimlere adapte olmuş tohumlar yoluyla işini geliştirmesine yardımcı olmak görevini taşır.

  • Paylaş:

Son Haberler

17.10.2022

FITÓ TOHUM HOBBY, EN SON GERÇEKLEŞTİRİLEN IBERFLORA FUARI'NA KATILDI

07.10.2022

FITÓ TOHUM, FRUIT ATTRACTION FUARINDA TÜKETİCİLERDEN ESİNLENDİĞİ YENİ ÜRÜNLERİNİ SUNDU

01.06.2022

Fitó Tohum, müşterilerine ESADE'de yönetici geliştirme eğitimi sundu

23.05.2022

Barselona dünya tohum sektörünün en büyük buluşmasına ev sahipliği yaptı

BİZE ULAŞIN

Dünya çapındaki satış ağımızla iletişime geçin

Semillas Fitó Türkiye

AOSB 2. Etap 22.
Cad No: 13
07190, Dösemealtı Antalya
T. +90 242 258 0184

destekturkey@semillasfito.com ​